Programul national „Suntem generatia in miscare!”, initiat de Fundatia PRAIS, a angrenat timp de o luna peste 250 de elevi din 9 licee din Bucuresti si Ploiesti care s-au inscris cu creatiile lor la prima editie a concursului „Best Moving Generation Flashmob 2015”.
Elevii din clasele a IX-a si a X-a au fost invitati sa realizeze conceptul, coregrafia si filmarea unui flashmob. Singura conditie a fost ca numarul de participanti sa fie de minim zece elevi, care sa-si doreasca sa danseze si sa promoveze direct in randul prietenilor, familiei si cunoscutilor bucuria de a face miscare.
„Provocarea s-a dovedit redutabila: creativitate, talent, sincronizare si, mai ales, capacitate de auto-promovare in social media. Intensitatea competitiei a facut ca fiecare „like” obtinut de liceeni (dintre cele peste 8.700 acumulate de ei pe pagina de Facebook si pe canalul YouTube) pentru cele 9 videoclipuri inscrise in concurs sa fie asteptate cu infrigurare si urmarite de toti participantii. Concursul a generat peste 50.000 de vizionari pe canalul oficial de YouTube, a declarat Silvia Bucur, Presedintele Fundatiei PRAIS.
In Bucuresti, castigatorul primului loc a fost flashmob-ul realizat de 53 de elevi ai Colegiului Tehnic Mecanic „Grivita”, care au reusit sa stranga un total de 2.554 de like-uri pe cele doua platforme de social media ale proiectului. La mica distanta, pe locul II in top s-au situat cei 26 de elevi ai Colegiului Economic „Hermes”, care au convins 2.236 de prieteni sa le dea like-ul mult ravnit. Pe urmatoarele locuri in top s-au situat flashmob-urile realizate de cei 17 elevi de la Colegiul Economic „Costin C. Kiritescu” care au obtinut Premiul III, de cei 33 de elevi de la Colegiul Economic „Virgil Madgearu” - Premiul Special si Premiul pentru Creativitate, si de cei 62 de elevi de la Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu” care au primit Premiul Special.
In Ploiesti, marele castigator a obtinut 1.139 de like-uri adunate de echipa de 19 elevi ai Colegiului National „Alexandru Ioan Cuza” care au primit si Premiul pentru Creativitate. Premiul II a fost castigat de 16 elevi de la Liceul Tehnologic de Transporturi, urmati de 17 elevi ai Colegiul Economic „Virgil Madgearu” care au obtinut Premiul III, si de 12 elevi de la Colegiul Tehnic „Toma N. Socolescu” - Premiul Special.
„Suntem generatia miscare!” - www.generatiainmiscare.ro este un proiect educational, de marketing social ce se va derula timp de 3 ani, bazat pe metodologiile EPODE si care are ca obiectiv principal promovarea beneficiilor activitatilor fizice si a sportului in randul adolescentilor. EPODE International Network (EIN) reuneste 29 de tari fiind cea mai mare retea internationala de prevenire a obezitatii infantile. Fundatia PRAIS este membru activ si model de buna practica in cadrul EIN. Dezvoltarea acestui proiect educational in tara noastra este posibila datorita Grantului Coca-Cola Foundation castigat de catre Fundatia PRAIS in urma unei selectii de proiecte organizata la nivel international.
Partenerii instituționali ai proiectului „Suntem generatia in miscare!” sunt: Ministerul Tineretului si Sportului, Inspectoratele Scolare din Bucuresti si Judetul Prahova, Consiliile Elevilor din Bucuresti si Ploiesti, Primaria Municipiului Ploiesti, Universitatea Nationala de Educatie Fizica si Sport din Bucuresti, Scoala de Antrenori „Ioan Kunst Ghermanescu”, Federatia Romana de Culturism si Fitness, Federatia Romana de Dans Sportiv, Federatia Romana de Fotbal, Federatia Romana Sportul pentru Toti.