Tramvaiul sută la sută românesc

Încurajată de succesul colegilor de la Uzinele Roman Brașov, care au produs recent un autobuz românesc, numit ”Urban Crosstown”, autobuz de numai 120000 EU (fără aer condiționat, dar cu roți), pe care până acum nu l-a cumpărat nimeni, nici măcar municipalitatea orașului Brașov, iată că și Fabrica Astra Vagoane Călători Arad se pregătește să dea lovitura cu un tramvai, de asemenea sută la sută românesc.
Învățând din greșelile colegilor brașoveni, creatorii arădeni s-au hotărât să mute hărăbaia pe șine, simțind că a venit momentul ca nemții de la Simens, care pretind la rândul lor că se pricep la tramvaie, să primească o lecție usturătoare de design, funcționalitate și marketing.
Detaliile noului tramvai sunt încă obscure, ceea ce lasă loc imaginației de a presupune că acesta se va dovedi perfect adaptat realităților românești, cu scaune pentru domni și cocalari dar și bare solide pentru gravide și bătrâne, cu dispozitive avansate de colectare a cojilor de semințe și capacitatea, inedită totuși la un tramvai, de a putea depăși eventualele jeepane aflate, dintr-un motiv sau altul pe șine.
Un sistem de ventilație inovator va fi mascat sub aparența unor geamuri batante, posibil a fi deschise la un unghi savant ales cât să nu împieteze, mai ales în duhoarea verii, sănătatea pensionarilor vulnerabili, după cum se știe, la curent.
Sunt convins că acest produs va fi, o dată lansat, smuls pur și simplu din mâinile producătorului de iubitorii de tramvaie de pretutindeni, deși prețul un pic cam scăzut față de competiție cu care acest triumf al ingineriei românești probabil va ieși pe piață va constitui, ca de obicei, un mare impediment în relația cu baronii serioși de la conducerile municipalităților orașelor cu șine.
Sper numai ca eforturile românești să nu se oprească aici.
O dată început acest trend nu pot să nu visez la un viitor, poate nu îndepărtat, în care primul portavion de construcție românească să patruleze prin dreptul Vămii Vechi (sectorul nudiste), Herăstrăul să fie brăzdat de siajul primului submarin atomic, aflat în testare și în înaltul cerului să ne putem odihni ochii pe fumul ieșind din primele avioane, complet invizibile, de concepție și execuție românească.

One thought on “Tramvaiul sută la sută românesc”

  1. Din motive simplu de inteles propun sa abandonezi propulsia atomica de la submarin si propun in linia verde… cea pe biogaz, usor de produs cu fasolea si stavridul putrid in sos tomat al cantinei militare.

Leave a Reply

Your email address will not be published.