medi banner

O platformă medicală de care România are nevoie

Poziția României în contextul accesului la informare în privința sănătății și a serviciilor medicale este sub semnul întrebării, mai ales că cei mai mulți români au încredere în recomandările celor apropiați mai degrabă, decât în recomandările instituțiilor specializate. La joncțiunea dintre ce se întâmplă în Țările Occidentale unde aproape totul este digitalizat și dorința de evoluție a calității serviciilor medicale, apare o platformă medicală de care România are nevoie.

Mediprice.ro – primul portal de comparare a serviciilor medicale

Mediprice vine pe piața din România cu o platformă de care era nevoie, mai ales în condițiile în care piața abundă de servicii medicale, fiecare cu renumele aferent. De la intervenții chirurgicale până la cele mai banale analize, pe această platformă se poate obține în doar câteva secunde o raportare centralizată în funcție de filtrele selectate.

Platforma este una complexă, cu o bază de date ce cuprinde peste 8000 de servicii medicale, şi în care sunt integrate funcţii precum: comparator de preţuri, geolocalizator, calculator de preţuri, motor de căutare a serviciului medical, motor de căutare per medic şi per clinica medicală, programari direct din platforma, secţiune de forum, secţiune de blog, toate la dispoziția românilor în mod gratuit.

În condițiile unei concurențe acerbe, chiar și companiile, în acest context clinicile private, utilizează comparatoarele pentru studiul ofertelor din piață. Altfel spus, acestea cercetează constant prețurile concurenței, gama de servicii sau chiar comunicarea cu clientul, în condițiile în care este de 5 ori mai scump să câștigi un client nou, decât să păstrezi unul vechi, fidel.  Un studiu Google relevă faptul că agregatoarele au o rată de conversie ridicată în comparație cu alte canale de promovare. Dacă pentru unele companii private  timpul înseamnă bani, pentru omul de rând, timpul înseamnă sănătate.

România la nivel de informare privind serviciile medicale  comparativ cu țările occidentale

În țările occidentale, comparatoarele de prețuri sunt susținute de Consiliul Concurenței ca fiind un plus în trasparența prețurilor și a liberului consum, inițiativa fiind luată de domeniul privat. În România, mai ales pe partea de retail, acesta este încă un subiect tabu, încercând din 2010 să pună pe picioare un astfel de proiect.

Intr-un studiu Mediprice in legatura cu cele mai căutate cuvinte pe Google, se pot enumera: ”clinici private”, ”spital particular” , ”analize medicale”, ”unde pot face RMN”, ”dureri în piept”, ”dureri dentare”, ”dureri de spate”. Totodată, în ultimii ani, căutările unor informații privind serviciile medicale de pe un dispozitiv mobil (telefon, tableta), au crescut cu până la 30%. La nivel de informare, primul instrument al românilor rămâne www.google.ro.

Noua platformă medicală a luat naștere din nevoia dezvoltatorilor proiectului de a avea acces mai rapid la prețurile unor analize medicale si astfel, dupa nici un an de existență pe piață s-a dovedit a fi de folos pentru cei care optează pentru serviciile medicale private. Mediprice colaborează în prezent cu peste 80 de clinici private atât din țară, cat si din strainătate, iar utilizatorii platformei pot avea acces la informatii privind anumite discount-uri ale clinicilor inscrise, in funcție de sezonalitatea acestora.

Leave a Reply

Your email address will not be published.