În concordanță cu anunțul făcut odată cu publicarea Strategiei 2020, Sanofi a analizat cu mare atenție toate opțiunile strategice disponibile în ceea ce privește viitorul business-ului său de generice în Europa și a decis să inițieze procesul de separare în vederea vinderii acestuia.
În Europa, business-ul de generice Sanofi, care include și România, este unul solid și profitabil, clasându-se printre primele 10 companii de pe piața de profil, poziție preconizată să fie menținută. Totuși, pentru a continua activitatea de succes pe această piață pe termen lung, este necesară dezvoltarea de noi abilități și modele de business. Tocmai de aceea, Sanofi a decis să caute un potențial cumpărător dornic să dezvolte acest business și să-i asigure o creștere durabilă pe termen mediu și lung.
Emmanuelle Valentin, General Manager Sanofi în România:
“Acțiunea de separare este preconizată a avea loc în 2018. Până atunci, nu anticipăm nicio schimbare majoră cu impact asupra activităților noastre comerciale și industriale sau asupra portofoliilor disponibile pe piață, inclusiv cel de generice. Ne vom desfășura activitatea la fel ca și până acum, continuându-ne totodată planurile de producție și de dezvoltare a fabricii din București. Ne reconfirmăm angajamentul față de clienții și partenerii noștri, pe care îi asigurăm că vom livra aceleași servicii de cea mai bună calitate, răspunzând cu aceeași dedicare nevoilor pacienților din România.”
Notă: este mult prea devreme să comentăm despre alte detalii specifice care depind în totalitate de identificarea viitorului cumpărător și de structura procesului de separare a activității la nivel european. În momentul în care noi aspecte ale procesului vor fi disponibile, acestea vor fi comunicate public.
Despre Sanofi Generice
Angajamentul Sanofi este acela de a pune la dispoziția pacienților din întreaga lume medicamente valoroase, accesibile, de calitate, sigure și eficiente.
Dincolo de eficiența terapeutică dovedită, medicamentele generice accesibile, prin economiile generate, joacă un rol important în cadrul sistemelor de sănătate, susținând viitoarele investiții în dezvoltarea tratamentelor inovatoare.
Sanofi Generice își desfășoară activitatea la nivel mondial, prin intermediul brandurilor sale recunoscute: Zentiva, Medley, Genfar, Winthrop și Globalpharma.
Portofoliul Sanofi Generice include 700 de molecule comercializate la nivel global, cu focus major în următoarele arii terapeutice: sistem nervos central, afecțiuni cardiovasculare, afecțiuni respiratorii, diabet, boli infecțioase, sănătatea femeii și a bărbatului, oncologie.
În cele 9 unități de producție ale Sanofi Generice se fabrică peste 900 de milioane de cutii de medicamente pe an.
Despre Sanofi
Sanofi, lider mondial în domeniul sănătății, descoperă, dezvoltă şi distribuie soluții terapeutice centrate pe nevoile pacienților. Sanofi este organizat în cinci unități de business: Diabet Cardiovascular, Medicamente Generale și Piețe Emergente, Sanofi Genzyme, Sanofi Pasteur și Merial. Sanofi este cotată la bursele de valori din Paris (EURONEXT: SAN) şi New York (NYSE: SNY).