Lipsa predictibilitatii naste coruptia

Asculta AUDIO: [audio:14-oct-2007-Lipsa-predictibilitatii-naste-coruptia.mp3]

TRANSCRIERE:

Ministerul Sanatatii a dat un anunt potrivit caruia examenul de primariat se amana pentru anul viitor. N-ar fi mare lucru daca n-ar dovedi o optica si o modalitate obisnuita a birocratiei din Romania: lipsa de predictibilitate si faptul ca o persoana nu-si poate face un proiect sau un program. Nu poti sa-ti planifici de pe o zi pe alta, nu de pe un an pe altul, evolutia profesionala.

In acelasi timp lipsa de predictibilitate incurajeaza coruptia pentru ca atat timp cat pe parcursul desfasurarii unui proiect apar noi reguli, apar noi legi, apar noi norme, ordonante dupa ordonante etc., pentru a scurta timpul trebuie sa apelezi la coruptie.

28 comentarii la “Lipsa predictibilitatii naste coruptia”

  1. specialistul nelamurit a scris:

    Stimate domnule profesor,
    Suntem in luna mai, aproape, si am o mare nelamurire; s-ar putea ca dumneavoastra sa aveti raspunsul pentru ca am citit un comunicat al ministrului Nicolaescu care anunta implicarea CMR in elaborarea metodologiei pentru primariatul 2008. Nu stim inca daca e concurs sau examen. In cazul unui concurs e o mare problema in sensul discriminarii generatiei mele care a mai dat si rezidentiat cu repetitie din cauza incompetentei organizatorilor de a evita frauda, care a mai “gustat” si paine de somer cu diploma de medic-in 1996, cand nici macar la an de stagiu n-am avut dreptul, si de specialist-somer cu diploma in regula…
    Trecand peste acest aspect, eu tot nu inteleg ce inseamna primariat cu numar limitat de locuri. Adica spitalul scoate un nr de locuri sau ministrul zice: bugetam x locuri de medic primar pe tara? Pentru ca, si intr-un caz si in altul nu se naste coruptia, ci aceasta ia proportii enorme!
    Cu tot respectul, domnule profesor, consider ca am inghitit destula umilinta(am uitat sa pomenesc de vara lui 98 cand ministrul de atunci a uitat sa ne includa in buget si n-am primit salariu vreo 4 luni) si totusi am ramas in tara (fraier sentimental!), numai ca regret din ce in ce mai mult aceasta decizie;si, contrar impresiei generale, nu neaparat veniturile mici alunga specialistii buni din tara ci scara de valori inversata, spagile grase pentru posturile bune, promovarea imposturii si a falselor valori…

  2. Vasile Astărăstoae (@specialistul nelamurit) a scris:

    Metodologia concursului va fi pusa pe site-ul Ministerului Sanatatii pana cel tarziu 20 mai 2008. Va fi concurs si nu un simplu examen iar numarul de locuri va reprezenta 80% din numarul candidatilor inscrisi. De exemplu, daca la specialitatea “Y” s-au inscris 200 de candidati numarul de locuri va fi de 160.
    Sunt de acord ca nu numai veniturile mici alunga specialistii buni din tara dar si nerecunoasterea valorilor reale. De aceea inlaturarea imposturii si a falselor valori ar putea determina inlocuirea migratiei permenente a medicilor cu migratia temporara (burse, doctorate, etc.) migratie ce trebuie incurajata.

  3. specialistul nelamurit a scris:

    “Metodologia concursului va fi pusa pe site-ul Ministerului Sanatatii pana cel tarziu 20 mai 2008”, insa suntem in 21 mai si nimic…

  4. maria a scris:

    Stimate domnule profesor, sunt medic specialist neurolog, prima generatie care nu am dat examen de primariat 2007. Va rugam sa ne sprijiniti prin a ne oferi mai multe detalii privind organizarea examenului 2008: modalitate de inscriere, cine are dreptul sa participe, de ce s-a decis numar fix de locuri, daca se are in vedere numar separat de locuri pentru cadre didactice. Suntem frustrati fata de generatiile anterioare si in plus complet dezinformati, culegem diverse zvonuri prin intermediul profesorilor care ne-au fost indrumatori de speciailitate si totul se rezuma la presupuneri. Va rugam ca in calitatea pe care o detineti, aceea de Presedinte a Colegiului Medicilor din Romania, sa solicitati Ministerului detalii privind acest examen cu care sa veniti in sprijinul nostru. Ne intrebam retoric de ce alte generatii au sustinut examen iar noi sustinem concurs?
    Cu deosebita stima,

  5. Vasile Astărăstoae (@maria) a scris:

    Scuze pentru intazierea raspunsului. In mod real nu am avut timp. S-ar putea ca deja informatiile sa fie pe site-ul MSP. Oricum va dau urmatoarele informatii:
    1. primariatul se va incepe pe 29 septembrie 2008.
    2. au dreptul sa se inscrie medicii specialisti cu vechime de 5 ani in specialitate.
    3. numarul de locuri se va fixa in functie de numarul de inscrisi: 80% din numarul de dosare depuse (daca se inscriu 100 de medici vor fi 80 de locuri).
    4. nu exista locuri separate pentru cadre didactice.
    5. se da concurs si nu examen pentru ca aceasta a fost conditia de a se accepta primariatul (pentru recunoasterea in UE).
    6. specialitatile au fost repartizate pe centre univesitare functie de capacitatea acelui centru de a constitui cate o comisie pentru fiecare proba de examen, In situatia in care centru unde a fost repartizata acea specialitate doreste vor fi cooptati si membri din alte centre universitare.
    7. tematica a ramas cea care s-a utilizat si in anii precedenti.
    8. nu se da proba scrisa.
    9. modalitatile de inscriere vor fi anuntate de catre MSP.

  6. cristina a scris:

    stimate domnule profesor, ar exista posibilitatea ca si un medic care a obtinut confirmarea ca medic specialist in data de 30 aprilie 2004, sa obtina o derogare sa se poate inscrie la examenul de primariat? va multumesc

  7. Vasile Astărăstoae (@cristina) a scris:

    MSP este cel care acorda derogari. Din cate stiu eu pana in prezent Ministrul nu a acordat nici o derogare dar cred ca merita sa incercati.

  8. umf-ist derutat a scris:

    D-le profesor, eu sunt medic specialist pediatrie, sunt la Catedra Medicina de Familie unde predau probleme pediatrice, de ce nu mi se recunoaste aceasta perioada ca activitate in domeniul pediatriei, fara sa am 5 ani vechime in cadrul clinicii (cu integrare)? Pe motivul neconcordantei intre denumirea catedrei si a specialitatii mele am avut probleme si in a obtine integrarea clinica. D-le profesor, daca nu exista proba scrisa de ce se mentioneaza la specialitatea medicina legala “nu se da proba scrisa”

  9. Vasile Astărăstoae (@umf-ist derutat) a scris:

    Regulamentele sunt elaborate de MSP si, cel mai adesea, nu sunt supuse dezbaterii publice. In acest moment este tarziu sa intervenim dar promit ca pentru anul viitor voi incerca sa remediez aceasta scapare. La Medicina Legala s-a facut aceasta specificatie pentru ca, pana in prezent, era singura specialitate la care la examenul de primariat se dadea proba scrisa.

  10. romimii a scris:

    Documentar legislativ privind lipsa de temei legal pentru organizarea concursului/examen de medic primar
    Posted in August 15th, 2008 | Editby sorinp in Conferinte si comunicate de presa, Jurnal
    Simbata 16 august, la postul de televiziune Realitatea TV, a fost difuzata o scurta stire privind protestul medicilor specialisti, tratati total incorect de Ministerul Sanatatii Publice prin anuntarea unui concurs de obtinere a gradului profesional de medic/farmacist primar fara existenta unui temei legal. Protestul este complet justificat si avind in vedere anuntata declaratie a Ministerului Sanatatii in cursul saptaminii viitoare, va pun la dispozitie urmatoarele acte normative, strict pentru documentarea celor interesati.
    1. In anul 2006, avind in vedere armonizarea cu legislatia UE, prin Legea 95/2006 s-a desfiintat gradul profesional de medic primar:
    Prevedere legea 95/2006
    Art. 371. –
    (3) Prin titlu oficial de calificare in medicina se intelege:
    a) diploma de medic, eliberata de o institutie de invatamant superior medico-farmaceutic acreditata din Romania;
    b) certificatul de medic specialist, eliberat de Ministerul Sanatatii Publice;
    c) diploma, certificatul sau un alt titlu in medicina, eliberate conform normelor Uniunii Europene de statele membre ale Uniunii Europene, statele apartinand Spatiului Economic European sau de Confederatia Elvetiana;
    d) diploma, certificatul sau un alt titlu in medicina, dobandite intr-un stat tert si recunoscute de unul dintre statele membre prevazute la lit. c) ori echivalate in Romania.
    Prevederile legii 306/2004 abrogata de Legea 95/2006 prevedea
    Art. 2. –
    (3) Prin titlu oficial de calificare in medicina se intelege:
    a) diploma de medic, eliberata de catre o institutie de invatamant superior medico-farmaceutic acreditata din Romania;
    b) certificatul de medic specialist, eliberat de Ministerul Sanatatii;
    c) certificatul de medic primar, eliberat de Ministerul Sanatatii;
    d) diploma, certificatul sau un alt titlu in medicina, eliberate conform normelor Uniunii Europene de catre statele membre ale Uniunii Europene, statele apartinand Spatiului Economic European sau de catre Confederatia Elvetiana;
    e) diploma, certificatul sau un alt titlu in medicina, dobandite intr-un stat tert si recunoscute de unul dintre statele membre enumerate la lit. d) ori echivalate in Romania.
    2. Ministerul Sanatatii Publice a emis legislatia secundara in aplicarea prevederilor legii 95/2006 respectiv ordinul nr. 1044/2006 din 25/08/2006 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 743 din 31/08/2006 privind aprobarea Nomenclatorului de specialitati medicale, medico-dentare si farmaceutice pentru reteaua de asistenta medicala
    elimina prevederile referitoare la organizarea concursului de medic primar si precizeaza ca:
    Art. 17. – (1) Medicii, medicii dentisti si farmacistii primari isi pastreaza drepturile castigate care decurg din gradul profesional dobandit.
    totodata
    Art. 20. – Ordinul ministrului sanatatii nr. 1.138/2004 privind aprobarea Nomenclatorului de specialitati medicale, medico-dentare si farmaceutice pentru reteaua de asistenta medicala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 873 din 24 septembrie 2004, se abroga.
    Acest ordin a fost inlocuit Ordinul nr. 1142/2007 privind aprobarea Nomenclatorului de specialitati medicale, medico-dentare si farmaceutice pentru reteaua de asistenta medicala – care nu are alte prevederi suplimentare referitoare la gradul de medic primar.
    Ordinul nr. 1138/2004 din 15/09/2004 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 873 din 24/09/2004 privind aprobarea Nomenclatorului de specialitati medicale, medico-dentare si farmaceutice pentru reteaua de asistenta medicala a fost ABROGAT in urma aparitiei Legii 95/2006 prevedea:
    Art. 7. – Gradul de primar se obtine prin examen organizat de Ministerul Sanatatii si se confirma prin ordin al ministrului sanatatii.
    3. Medicii specialisti solicita emiterea unui ordin de ministru privind organizarea concursului examen de medic primar – care sa fie opozabil, care sa inlocuiasca “publicatia de examen” postata pe siteul Centrului National de Perfectionare in Domeniul national[1].
    Conform legii[2] Ministrul Sanatatii conduce intreaga activitate a institutiei prin ordine si instructiuni. Organizarea concursului (examenului) de medic primar nu se poate face fara aprobarea expresa a ministrului. Aprobarea (verbala) a organizarii primariatului in acest an vine in contradictie cu deciziile (tot verbale din anii 2006 si 2007) de a nu organiza concurs. Acceptarea organizarii concursului in acest an (prezuma ca are baza legala) presupune faptul ca in 2006 si 2007 Ministerul Sanatatii a eludat legea, lipsind medicii de drepturile materiale si de promovare ce decurg din obtinerea gradului de medic primar.[3]
    Ordinele de ministru sunt acte normative care se publica in MO pentru a fi opozabile tertilor. (Legea 24/2000).
    Precizez ca neemiterea si pe cale de consecinta nepublicarea acestor ordine de organizare de concursuri este cutumiala, nu apartine strict actualei conduceri a MSP, care insa a agreat-o. Foarte probabil ea are originea in nenumaratele fapte de coruptie derulate de catre Ministerul Sanatatii Publice prin organizarea de sesiuni de examen pentru obtinerea gradului de medic specialist, cu adresa, individualizate, in afara sesiunilor anuale. Pentru a nu fi date publicitatii aceste ordine individuale s-a optat pentru nepublicarea nici a celor anuale – emitindu-se doar o “publicatie de examen”! Examenul de medic primar este similar celui de specialist si drept urmare, s-a optat si pentru organizarea lui cutumiala!
    Medicii doresc sa conteste doua aspecte ale publiccatiei de concurs: organizarea unui concurs/examen (nonsens), acordarea titlului de medic primar doar la 75% din cei care iau note de trecere (peste indiferent ca iau toti 10! si dreptul arogat de MS de a da dispense de vechime discretionar, fara reguli (se prezinta la concurs 3 generatii de medici!).
    In absenta unui ordin de ministru medicii specialisti nu pot contesta si chema in judecata Ministerul Sanatatii pentru modul de organizare deoarece acesta, in fapt, nu a emis nici un act normativ!!
    MSP nu poate emite insa un Ordin deoarece, conform legii 24/2000 el trebuie sa aibe in preambul temeiul legal (desfiintat de MSP).
    4. In concluzie, Ministerul Sanatatii Publice incalca flagrant prevederile legale, organizind un concurs pentru care nu s-a ingrijit sa asigure suportul legal si perturba grav viata a peste 5000 de medici (si farmacisti) care de 3 ani sunt anuntati aleator ca se organizeaza concurs de medic primar, se pregatesc pentru el si apoi acesta se anuleaza.
    Prin indecizie si neglijenta acesti medici sunt lipsiti de dreptul de a obtine salarii similare cu colegii lor care au apucat sa obtina titlul de medic primar (20% majorare), sunt impiedicati sa participe la concursuri de sef de sectie sau la obtinerea de grade universitare de sef de lucrari sau conferentiar (conditionate de detinerea acestui grad profesional).
    Ministerul Sanatatii, dupa ce a optat in mod total legal[4] pentru desfiintarea gradului profesional de medic primar a neglijat sa faca demersurile obligatorii pentru armonizarea legislatiei muncii, cea sanitara si cea a statutului personalului didactic perturbind grav viata a mii de medici aflati in momentul critic al profesiunii lor, de maturitate profesionala, la virsta cind opteaza daca sa exercite meseria in Romania sau aiurea, in UE sau SUA sau Canada.
    Din toate aceste motive situatia creata de Ministerul Sanatatii Publice este total condamnabila iar demersul medicilor din Iasi perfect justificat.
    PS: Acesta nu este un comunicat de presa deoarece exprima doar analiza demersului initiat de terti (medicii din Iasi) care in mod evident au parcurs aceeasi analiza legala insa nu au gasit calea de a o pune la dispozitie celor din media.
    ——————————————————————————–
    [1] http://www.perfmed.ro/index.php?id=concursuri&item=s0205
    [2] Art.46 (3) din L90/2001 cu mod.ult: “ În exercitarea atribu?iilor ce îi revin ministrul emite ordine ?i instruc?iuni, în condi?iile legii.”
    [3] (O atitudine similara a mai avut ministrul Nicolaescu in anul 2006 cind si-a suspendat prin ordin obligatia legala de a autoriza infiintarea de farmacii si in acelasi an cind a decis sa nu respecte prevederile legii care permitea unui numar de aprox 1000 de medici absolventi sa devina medici rezidenti de medicina de familie!)
    [4] Romania, ca tara membra UE are dreptul de a impune sau renunta la orice alte grade profesionale medicale cu exceptia celui de medic specialist impus in urma semnarii Tratatului de tara membra (care impune acceptarea si transpunerea prealabila a Directivelor)

    Referitor la aceeasi lege(95/2006), a se vedea art 406 privind atributiileColegiului Medicilor.Daca rationamentul juridic este real, nici primariatul din 20 iunie 2006 este nelegal!!!
    Astept cu interes un raspuns din partea colegiului Medicilor.

  11. Mirela cea scirbita de primari a scris:

    Domnule Profesor, din declaratiile dumneavoastra. am inteles ca mai usor va trece camila prin urechile acului si am sanse mai mari la 6 din 49 decit sa devin medic primar anul acesta. Nici domnul Sorin Oprescu nu a renuntat si iata ca s-a adeverit expresia mea favorita “doctorii pot deveni primari pe cind invers pofta-n cui”. Cu speranta ca voi prinde macar personalul daca nu reusesc sa urc in accest tren special prea aglomerat [primariat 2008], sugerez sustinerea unei probe scrise si filmarea probei practice [daca-i bal bal sa fie]. Speranta, bafta, sanatate si daca nu mai prind apelul bocancilor poate am o sansa la alegeri?

  12. romimii a scris:

    Sincer, atunci cand CMR a anuntat implicarea in organizarea primariatului m-am bucurat pt ca ma asteptam la o modificare a metodologiei propriu-zise de examen, in sensul de a scoate subiectivismul acestui examen. In metodologia actuala esti la mana comisiei si poti face tu o suta de contestatii ca e cuvantul tau impotriva cuvantului comisiei. O metodologie transparenta, cu tematica clara (fara etc.-uri, cum e in unele specialitati), cu bareme stricte si “la vedere” (sa stim si noi ce se noteaza si unde poti pierde puncte), cu o modalitate de desfasurare controlabila (filmarea probei practice, introducerea probelor scrise de genul rezolvarii unor cazuri clinice virtuale si nu a reproducerii mecanice a teoriei care nu reflecta abilitatile specialistului, ci integritatea memoriei acestuia, etc.) ar diminua suspiciunile de frauda; predictibilitatea examenului ar exclude coruptia. Examenula ar deveni moral, iar prin modificare legislativa ar deveni si legal, dar e nevoie de atentie si interes din partea CMR, care n-a avut intentii rele in organizarea acestui concurs/examen (a dorit sa ne dea posibilitatea avansarii) ci n-a aprofundat suficient problema, adica sa adapteze acest examen la conditiile actuale.

  13. carcotas a scris:

    Lipsa raspunsului dumneavostra, atat pe cale oficiala (CMR), cat si pe acest blog in privinta acestei probleme a ilegalitatii primariatului jigneste colegii dumneavaostra mai tineri; ne asteptam la un astfel de comportament din partea MS dar nu a dumneavoastra!

  14. Dragos Pieptu a scris:

    Scurta informare pentru cei care pretind ca primariatul nu este legal si nu are echivalenta in Europa.
    1 – Germania – de ce ar dori doctorii sa devina Privat Dozent sau Ober Arzt daca toti sunt egali imedit ce dau ex de specialist ?
    2 – Franta – de ce ar dori doctorii sa devina PH ?
    3 – Marea Britanie – de ce se asteapta, se vineaza si se doreste atit de mult pozitia de Consultant ?
    Toate aceste pozitii, care NU sunt grade universitare, se obtin prin concursuri grele iar numarul de posturi este limitat sau chiar foarte limitat. Toate aceste pozitii, ca si primariatul, sunt optionale, numai cine vrea se orienteaza catre ele si numai o mica parte din ce ce si le doresc le si obtin.
    E de inteles ca multi medici sa fie satui de examene si CME-uri. Din pacate, asta e meseria pe care ne-am ales-o. De aceea nu e deloc de inteles ca, pentru ca unii colegi sunt satui de examene, incepem sa gasim motive de “neconstitutionalitate”, “ilegalitate”, “imoralitate”, etc. Mai ales ca cei care ar trebui sa dea azi aprimariatul, cind au ales o specialitate stiau ca intr-o zi va veni si acest moment. Daca doresc …

  15. vanda a scris:

    Domnule Dragos Pieptu aveti dreptate. Gradele superioare din ierarhia medicala sunt dorite de toti cei care lucreaza in retea. Primariatul romanesc corespunde gradelor mentionate de d-voastra si nu este “ilegal” sau “imoral”. Ceea ce se contesta este modul sau de organizare in acest an, contradictiile din hotararile Ministerului Sanatatii, “subiectivitatea” unui examen oral si iata mai recent, modificarea publicatiei de examen dupa aparitia sa in Viata Medicala.

  16. medici specialisti iasi a scris:

    Stimate domnule Profesor

    Cu regretul faptului ca nu am cunoscut pana acum ca se poate comunica pe un blog cu dumneavoastra, dorim sa va adresam cateva intrebari, cu rugamintea ca macar acum, in al 12-lea ceas, in calitate de medic, jurist, coleg, rector si presedinte CMR sa ne raspundeti:

    1. De ce ministrul sanatatii, in urma consultarii (pe care pretinde ca a avut-o) cu reprezentantii CMR nu a emis un ordin prin care isi asuma decizia de organizare a examenului de primariat? Cumva pentru ca nu avea un text actual de lege pe care sa si-l intemeieze?

    2. De ce reprezentantii CMR, care nu trebuie sa uite ca sunt alesi de medici pentru a-i reprezenta, a le apara onoarea si interesele, etc., nu au organizat o dezbatere publica pe marginea organizarii acestui examen, fost concurs-examen? Nu suntem suficienti cei aproape 5.000 de medici adunati din trei generatii?

    3. De ce, daca tot s-a facut apel la studiul legilor care legitimau atat organizarea concursului, cat si existenta procentului de admisibilitate de 75% dintre inscrisi, s-a renuntat la aceasta din urma conditie dupa presiunea medicilor? Nu mai era legala sau s-a dorit oferirea unui discount pentru “nervosii” din acest an?

    4. De ce nu incurajati infintarea unui sindicat reprezentativ si puternic al medicilor care sa poata fi un partener viabil in relatia cu MS sau cu ceilalti parteneri de dialog social?

    5. De ce, macar acum, dupa compromiterea ideii de primariat, nu incercati o abordare in parteneriat cu cei pe care-i trimiteti la acest examen intr-o deplina confuzie si neincredere pentru a putea crea un cadru legal si transparent de organizare a examenului?

    Domnule profesor, protestele medicilor nu au la baza dorinta de a nu da examenul pentru ca nu sunt pregatiti sau sunt lenesi, ci pentru ca nu poti avea incredere in acest gen de organizare fara lege, fara transparenta, fara acea predicitibilitate (principiul predictibilitatii este unul de sorginte europeana) pe care dumneavoastra insiva o invocati in chiar primul post de pe blog. Nu poti veni cu precizari la precizari cu cateva zile inainte de examen si, nerecunoscand ca ai gresit, sa modifici publicatia de examen intr-un anunt de trei randuri nesemnat si, in consecinta, neasumat de nimeni. Chiar se crede ca nu intelegem nimic, ca suntem niste incuiati cantonati intre usa cabinetului si cea a domiciliului? Amintiti-va ca ati fost investit ca membru CMR cu incredere si speranta chiar de catre acei colegi ai dvs. pe care astazi ii expuneti unei umilinte pe care nu o merita. Ar fi de neiertat ca, atunci cand ministerul nu ne mai pune in fata cate o piedica in cariera, sa ne o punem singuri.
    Credem ca putem gasi, impreuna, o solutie legala, morala, transparenta si, mai ales, viabila de a armoniza dispozitiile legii cu cerintele sociale si ale breslei noastre.

  17. medici specialisti iasi a scris:

    Va rugam sa ne raspundeti curand, domnule profesor. O intarziere ar putea fi de neintors si ar fi pacat pentru toata lumea. Dati-ne un semn ca va intereseaza soarta celor care v-au sustinut cand ati avut nevoie de votul lor. Sigur va fi un dialog intre oameni maturi si intelegenti.

  18. Ana a scris:

    Sunt de acord ca trebuie sa dam examen, ca trebuie sa existe o modalitate de a ne face sa ne pregatim in permanenta, dar daca este sa fim evaluati as dori sa fie dupa niste norme clare, obiective, cu dovezi, care sa poata fi accesate oricand in caz de contestatie. (inregistrare audio – video, probe scrise)
    De ce ne trimiteti cu burse in strainatate sa vedem cum se desfasoara activitatea medicilor acolo, cum sunt evaluati, cum sunt respectati medicii, daca la intoarcerea noastra nimeni nu are timp sa discute cu noi si sa aplece urechea spre schimbare? Pentru ca din pacate ati ramas un DINOZAUR! Si stiti ce s-a intamplat cu acestia? Au disparut!
    Va place sa traiti intr-o situatie neclara, duala, cu mult praf in ochii medicilor astora neprimari. Cine a creat procentul acela neasumat de 75%, de promovabilitate? Nu era suficient nota si asa destul de mare de promovare (8) Cumva tot un medic primar? Care si-a vazut sacii in car si acum doreste sa vina cu idei originale, in dorinta de a redresa relatiile tensionate cu ministrul sanatatii. Nu este nevoie sa raspundeti, nu stiti sa dialogati!

  19. vanda a scris:

    “Bine ai venit, curajosule, pe blogul meu!
    Sper ca pe acest spatiu liber, in care putem discuta despre orice, oricand si fara limite impuse de catre conventionalismul societatii, ne vom simti impreuna bine!”

    Domnule profesor, fiti si d-voastra la fel de curajos ca invitatii d-voastra de pe blog si spuneti-va parerea…chiar daca nu coincide cu cea a CMR.

  20. medici specialisti iasi a scris:

    Cu increderea si cu speranta pe sfarsite, mai asteptam, inca, raspunsul dumneavoastra.

  21. Casa dr. House a scris:

    Noi nu suntem invitati pe acest blog; ne autoinvitam. Nu stati toata ziua cu ochii in monitor, mai bine puneti mana si invatati.

  22. medici specialisti iasi a scris:

    Toate aceste remarci (inclusiv ultima), precum si deconsiderarea aratata prin lipsa unui dialog cu titularul acestui blog, nu pot crea decat o imensa amaraciune pentru ca inseamna ca noi insine nu ne intelegem menirea si functia sociala, iar ceilalti colegi – ajunsi peste noapte adversari – se joaca efectiv cu o situatie pe care ei insisi au creat-o, dar care ne afecteaza numai pe noi. Deocamdata anul acesta ne afecteaza doar pe noi. Probabil ca la anul o alta generatie de sacrificati va suporta cu resemnare ceea ce se va dori la acel moment de la ei, in interesul cuiva, despre care nu vor sti sau banui vreodata.

  23. specialist resemnat dar nedumerit a scris:

    Domnule profesor, va rog respectuos apreciati aceasta situatie:
    – prima publicatie de examen/concurs primariat, cu procent de 75 – este clar ca nu merita sa te inscrii in aceste conditii, daca mai pastrezi un minim de respect de sine; si, totusi, dumneavoastra afirmati in raspunsul pe care il dati pe acest blog Mariei, pe data de 14 iunie 2008, punctul 5, citez „se da concurs si nu examen pentru ca aceasta a fost conditia de a se accepta primariatul (pentru recunoasterea in UE)”;
    – apare modificarea recenta in care se renunta la procent – desi, cu siguranta, doar oficial, pentru ca in realitate va fi oricum un procent… sigur mai mic de admisi.
    In aceste conditii nu mai inteleg nimic: daca s-a renuntat la procent, mai este recunoscut examenul in UE ?
    Suntem adulti in toata firea, domnule profesor, nu mai suntem copii, incercam sa ne facem profesia cat de bine este posibil, dar dorim sa fie clare situatiile in care se desfasoara acest concurs.
    Ar conta foarte mult pentru noi daca acest concurs ar fi reprogramat, dupa stabilirea unor reguli de concurs certe si concordante cu legislatia UE.
    Varianta echivalarii cu doctoratul este una din posibilele schimbari ? Ati afirmat ca primariatul este echivalent doctoratului in alte domenii ! De ce nu si in medicina ? Ce fericiti sunt cei din alte domenii !
    In speranta unui raspuns, va multumesc si continui sa invat, de parca ar ajuta la ceva: examen de specialitate in reluare…

  24. specialist resemnat dar nedumerit a scris:

    Domnule profesor, va rog mult sa imi raspundeti la cele doua intrebari pe care vi le-am adresat pe data de 7 septembrie. Va multumesc.

  25. carcotas a scris:

    tacere….e de aur?
    sau sunteti filozof?

  26. comentator a scris:

    Cel mai probabil acest examen se va anula, eventual dupa sustinere, deoarece este ilegal. Este doar un stres inutil pentru toti cei interesati.
    Ganditi-va bine, poate ar fi mai utila suspendarea in timp util, si reorganizarea respectand legile actuale, sau discutarea unor criterii rationale pt echivalare , asa cum s-a stabilit dupa primele doua anulari.

  27. mirabela a scris:

    si anul acesta va fi acelasi circ cu primariatul?
    ca ma alsa nervii din start…

  28. Andrea Ailene a scris:

    Eu imi dau cu parerea.
    doresc sa rog viitorii mei colegi sa isi faca timp sa citeasca istorie, geografie, legi, literatura veche sau articole de ziare( penultimele pagini), sa vizioneze seriale, filme bune si apoi sa traga concluzii.
    “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul”.
    Succes in continuare in a salva vieti.
    Multumesc

Comentează acest articol